tisdag, mars 06, 2007

Tema: Drömmar

Lätt tema, tänkte jag och började fundera. Tvärstopp blev det sedan, kunde inte komma på något alls. Att beskriva de surrealistiska drömmar jag haft under föregående veckas sömnbrist (nattjobbande man + sjuka barn = trött mamma).

Till slut har jag i alla fall bestämt mig för två drömmar. En uppfylld och en ouppfylld. Den senare är visserligen inte är min, utan en av pojkarnas. Men eftersom han pratar om det varje dag så tycker jag att den hör hemma här.

Börjar med en dröm som blev sann. Efter många år av längtan och misslyckanden så fick jag för första gången se mitt pyres lilla hjärta slå på skärmen. Sällan har en dröms uppfyllelse varit så stark! Mellan kryssen finns det ett 8.4 mm långt pyre som numera är ett livs levande barn.


Nästa dröm är ännu ouppfylld och får här symboliseras av tranorna vid Hornborgarsjön. Vi har en liten pojke här hemma som dagligen frågar: Är det vår nu? Kan vi ta fram min cykel nu? Han drömmer om sol, värme och att få cykla så mycket han vill. Och snart, snart, är den här, VÅREN!